Amanda Jansson

Alla inlägg under september 2013

Av Amanda Jansson - 18 september 2013 19:44

Hejsan! 

Sitter just nu med min lilla skoldator i knäet och skriver för fulla muggar på en skoluppgift. Är också lite halvkrasslig vilket jag har vart hela veckan. Har som så många andra drabbats av försylning, halsont och huvudverk men jag överlever ändå! Har inte tid till att vara sjuk så jag går till skolan ändå. Tänkte först vara hemma imorgon men det kan jag inte för jag ska på hälsoundersökning kl.15.00 så jag får hasa mig iväg. Kan möjligtvis vara hemma på fredag om jag inte mår något vidare då men då hoppas jag på att jag är frisk! NU till något helt annat. 

I helgen spökade Thilda (min syster) ut sig med bland annat lösögonfransar och så tog jag med mig hela min kamerautrustning + stativet och gick ut i skogen oc tog ett x antal bilder på henne. Blev ganska nöjd för en gång skull. Det var riktigt kul också! Måste upprepas igen. Jag behöver verkligen öva på porträttfotografering! Men här kommer i alla fall några utav många bilder på min syster. Med det sagt vill jag önska er en bra kväll! 

Hörs! 

 


 


 


 

Av Amanda Jansson - 9 september 2013 18:52

Hej svejs! 

Måndag - ny vecka - nya tag.

Sitter just nu i soffan och pluggar på tyska medans jag tittar på en film där jag har ställt in engelsk text för att öva på engelska. Men ska snart stoppa filmen och ta något att äta. Åt inte så mycket i skolan idag. Tyckte inte att maten var så tilltalande. Känner mig lite seg också. Har lixom ingen lust till plugg. Vill ta med mig kameran ut på en höstprommenad. Det börjar bli så fina färger ute i skogen. Hann tyvärr inte med det i helgen. Tiden gick åt till plugg istället. Vill gå ut och ta luft men hinner tyvärr inte. Nåja, får inte låta så negativ. Jag har det rätt bra ändå;-). Köpte en ny skolväska idag också. Den är mer som en portfölj i modellen med axelband till. Älskar den! Kommer att lägga upp en bild på den någon dag denna vecka. Anledningen till att jag köpte en ny vecks  är för att min ryggsäck är ganska klumpig att ha på ryggen en hel skoldag. Känns lixom som att man riskerar att riva ner allt och alla i sin väg. Fick också sovmorgon idag för ovanlighetens skull!. Började kl.09.40 och pappa kunde skjutsa in mig till 09.00 Så lite sovmorgon blev det i alla fall!. Pappa har också tapetserat klart i mitt rum i helgen. Så nu kan jag äntligen börja kolla på möbler:D. Kul!. Nu ska jag ta mig något att äta och sedan öva pianoläxa. 

Hörs! 

 

Skickar med en bild som är tagen i Funäsdalen sommaren 2013

Av Amanda Jansson - 4 september 2013 17:05

Hejsan! 

Det är den fjärde september och hösten är på väg! Tiden bara susar förbi. Kändes som det nyss var sommarlov (vilket det kanske var) och nu är hösten på intåg! Det gör inget flr mig, älskar hösten med alla dess fina färger! Skolan är också i full gång vilket bidrar till att det inte hinns med att skrivas så mycket här men ska försöka skriva så fort jag får tillfälle! Just nu står tyska glosor på schemat tills imorgon. Sen har jag tre musikläxor, ett grupparbete och några sidor i matte. Vi har också fått våra nya därbara macbock Air 11 tums datorer. Smidiga! Då kan jag ha min Pro till ändast mina bilder och den andra till bara skolarbeten. Nog om det. Nu måste jag plugga vidare så ha det bra! 



Skickar med en höstbild från 2012

    

Presentation

Mitt namn är Amanda Jansson. Jag går första året på gymnasiet på sam-beteendevetenskaps linjen med musik profil. Jag är kristen och är med i en kyrka som ligger inne i Örebro. Jag är intresserad av många olika saker men det som jag är mest intresserad av

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards