Amanda Jansson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Amanda Jansson - 26 augusti 2013 19:48

Hejsan! 

Ja, en vecka var det sedan sist och har averkat första veckan i skolan. Med det följde en hel del blandade känslor. Har fått byta klass, en helt ny igen. Tur så har jag Johanna och Yanmay med mig. Men jag tycker att klassen verkar glad och positiv så jag tror att det blir bra:-). Jag hade också valt till naturkunskap och blivit lovad att få gå det men nu fick jag veta att de som går musikprofil (vilket jag gör) kunde inte ha naturkunskap för dessa ämnen krockar i schemat:-/. Sen hade jag valt Samhällsvetenskap som inriktning men blev placerad i en Beteendevetenskaps klass och går även det. Eftersom att det var för få som valde det så blev det ingen sådan klass där av min omplacering. Är inte så intresserad av psyckologi utan tycker mer om politik och sådant. Men jag orkar inte byta skola och klass igen så jag får gå det och göra det bästa av situationen helt enkelt:). Första veckan var väldigt lugn. Inga läxor än så länge, skönt med en liten mjukstart!. Har också fått veta att vi får vår dator nästa vecka:-) Kul!.

Nu ska jag öva på piano så ses! 

 

Skickar med en bild från när vi var utanför Åre och tittade på Tännforsen. 

Av Amanda Jansson - 15 augusti 2013 09:42

Godmorgon på er!
Klockan är exakt 09.25 och jag befinner mig i bilen. Vi är på väg till Åre och åker tillbaka till Funäsdalen ikväll. Denna morgon blev tidig för min del. Gick upp kl.06.00 och duschade. Kände mig ganska död men jag antar att det är bra att öva lite inför skolan då jag måste gå upp vid den tiden 5 dagar i veckan. Fattar inte hur jag ska orka haha.
I alla fall, jag tog även beslutet igår att skaffa Instagram. Tänkte använda den till samma sak som min blogg. Mina bilder men det blir nog lite annat också. Så har du lust att följa mig så heter jag MandaPictures.
Vill även tipsa till att klicka in på min systers nya blogg. Hon har gjort en blogg där hon recenserar böcker hon läser. Hon recenserar även filmer om hon tycker att hon ser någon bra. Vill ni veta mer så gå in och titta runt här: www.medminaord.blogg.se
Skickar även med 2 bilder jag tog igår då vi var ute och gick.
Och med det sagt vill jag önska er en bra dag!

[Bild]

Av Amanda Jansson - 12 augusti 2013 13:14

Hejsan svejan! 

Precis som rubriken lyder har jag helt glömt bort bloggen! Detta får inte upprepas! Jag har också varit lite lat och inte orkat blogga för jag har haft fullt upp med annat. Detta är naturligtvis ingen bra ursäkt men det är det bästa jag har. Under tiden som bloggen varit dåligt uppdaterad har jag varit i Ystad med familjen en vecka. Kommer bilder från det när jag får tid. Vi har också börjat renovera mitt rum. Jag ska rå en så kallad Walk-in closet och sedan ska vi lägga nytt golv och tapetsera om m.m Kommer bild på det när det är klart. Nu befinner jag mig i Funäsdalen med Thilda, farmor och farfar. Vi kom upp i Lördags eftermiddag. Vi ska vara här till Lördag. Just nu har jag redigierat några bilder som jag har tagit här uppe och tänkte dela med mig av några stycken.

Med det sagt vill jag önska er en fortsatt bra måndag. 

 


 


 



 

Presentation

Mitt namn är Amanda Jansson. Jag går första året på gymnasiet på sam-beteendevetenskaps linjen med musik profil. Jag är kristen och är med i en kyrka som ligger inne i Örebro. Jag är intresserad av många olika saker men det som jag är mest intresserad av

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards