Amanda Jansson

Alla inlägg under maj 2013

Av Amanda Jansson - 31 maj 2013 11:47

Hej! Sitter just nu i skolan och väntar på att en lektion ska börja om typ 3 timmar. Så bara för att ha något att göra lägger jag upp lite bilder som jag tog igår.

Hörs! 

 


 


 



Av Amanda Jansson - 30 maj 2013 18:47

Hej! 

Det är torsdagkväll och jag sitter och redigerar lite bilder. Läxorna har im princip tagit slut och jag kan äntligen pusta ut och förbereda mig inför sommarlov!. Ska bli jätteskönt. Och jag kan äntligen ägna lite tid till landet. Det ser för bedrövligt ut! Men det ska det bli ändring på :D. 


Denna vecka har jag haft en lektion varje dag. Och vissa utav dessa lektioner har varit helt onödiga att komma på. Så jag har suttit i skolan och väntat på att få åka hem i timmar. Så onödigt! Blir lite smått irriterad. Men sådant är livet ibland....I guess.... Kanal 10 veckan är också i full gång! Jag var med och sjöng i ungdomskören igår och ska även vara med på fredag också. Roligt tycker jag:). Men nu måste jag nog sluta för ska baka en morotskaka som jag ska ha med till skolan imorgon, vi ska ha picknick;-). Men bjuder på två arkivbilder som är tagna på fina Julia (min kusin) när vi var i Cypern.

Ses!

 


 


Av Amanda Jansson - 24 maj 2013 20:20

Hej! Ja rubriken får tala för sig! Här kommer en bildbomb med nyknäpptabilder från igår:). 

 


 


 


 


   


 


 


 

Ha det gott!!




        






Av Amanda Jansson - 23 maj 2013 09:11

Hejsan! 

Sitter just nu i skolans bibliotek och kopplar av en smula efter dagens första prov. Har ett till prov som ska göras idag.


Vi är nu mitt inne i slutspurten på skolan, och då kan man ju tro att det ska vara lungt och inga läxor men icke sa nicke! Läxorna står en högt över huvudet och det är bara att kämpa på hela vägen tills skolan har slutat. Alla betyg ska ju sättas snart så man få verkligen inte slappna av nu utan jobba på så bra som man bara kan. Nästa vecka är det också kanal 10 veckan och det kommer bli en härlig men väldigt intensiv vecka. Ungdomskören är med på onsdag och på fredag och sjunger hela kvällen så det kommer att bli riktigt roligt:). Jag har tre arbeten som ska vara klara nästa vecka och lämnas in, och två utav dem ska redovisas. Har även ett läxförhör i tyska, men efter dem är jag för hoppningsvis fri som en fågel:). Men får se om det tillkommer något mer:). Aja. nog om det!


Igår hade jag en lektion, skulle haft fyra men de andra tre hade vi inte för att en lärare var sjuk och mattelektionen behövde jag inte ha efersom att jag har gjort alla nationella delarna i matematik. Och sista blev inte av eftersom att vi hade så långt hål emellan första och sista lektionen. Så slutade kl. 11.05 men fick vänta till klockan 14.10 då Julia slutade. Sen pluggade vi lite och efter det så åkte vi upp på stan, Julia skulle köpa en present till Emlie (hennes syster) eftersom att hon fyller år idag, GRATTIS Emelie!, och sen efter det så fikade vi. Efter det så åkte vi till Emelie K och ha grupp där, och det behövdes verkligen kan jag ju säga!:). När gruppen var slut åkte vi hem till Julia och jag sov över där tills idag. 


Nu måste jag tyvärr sluta skriva eftersom att jag har saker att ta itu med;), men skickar med en arkivbild eftersom att jag inte har några nyknäppta biler för tillfället.

Allt gott!

 


Av Amanda Jansson - 18 maj 2013 14:35

Hej!
Idag fyller mamma år och snart kommer gästerna för att fira henne. Tänkte bara dela med mig av hur jag dekorerade bordet denna gång. Det fick bli enkelt men ändå ganska stilrent:). Ha det gott!

 

Av Amanda Jansson - 17 maj 2013 21:20

Hejsan! 

Även denna skolväcka är slut och en ny helg tar sin början. Denna vecka har bestått av plupp, mer plugg, och ännu mera plugg. Ja kanske inte bara plugg men nästan;), har även haft engelska nationella prov i onsdags och idag hade jag mattenationella prov muntliga. Sen har jag, thilda och pappa köpt en present till mamma, hon fyller år imorgon. 


Denna helg kommer att bestå utav plugg till största delen. Morgondagen kommer att bestå utav tidig uppstigning för att sedan plugga en stund, sen gratta mamma, sen städa rummet och sen kommer farmor, farfar, mormor och morfar för att gratta mamma. Resten av dagen ska jag också plugga + fira mamma så klart:). På söndag ska vi åka till kyrkan på förmiddagen och resten av dagen kommer nog också bestå utav plugg. Har nämligen NOprov och tyskaprov på torstdag så måste plugga gärnet inför dem.

Nu ska jag nog stänga av datorn för ikväll så ha en fortsatt trevlig fredagskväll och helg! 

 


 


 


 


 

Bilder från denna vecka!

Av Amanda Jansson - 12 maj 2013 18:31

Hejsan!
Sitter just nu hos mormor och morfar och har nyss ätit en jättegod smörgåstårta:). De firade hela 45 år i bröllopsdag igår så vi åkte till de idag för att gratta de lite:). Denna Långhelg går mot sitt slut och jag tänkte berätta lite vad jag har haft för mig i helgen. Jag har rensat i landet, målat en ute-soffa, och så har jag pluggat lite (väldigt lite;-) ) och igår var jag på ung-möte. Det är härligt med långhelg ibland:). Och nu går vi in i slutspurten i skolan, ca. 4 veckor kvar tror jag:). Men nu ska jag sluta skriva här och istället vara lite social mot mina morföräldrar, men lägger upp lite bilder från helgen:), ha det bra!

Av Amanda Jansson - 8 maj 2013 22:26

Go' kväll! 

Det är onsdag och jag sitter och kollar på Iron Man 1 med Joel och Thilda. Dock var jag inte med och såg filmen från början så hänger väl med sådär i handlingen;-). Aja, efter att ha slutat skolan för denna dag, och även för denna vecka, så åkte jag till Marieberg och köpte två böcker och ett par solglasögon. Solglasögonen behövde jag verkligen för man får så ont i ögonen när det är ljust ute om man inte har några, blev dock inte helt nöjd med dem men det var de enda som jag passade i skapligt så bästämde mig för att köpa de i alla fall. Bild på grejorna kommer upp imorgon (orkar inte föra över bilderna till datorn ikväll). Efter Marieberg så åkte jag till Julia och fikade för att senare åka med henne till gruppen som började kl.19.00. 


Nu är det långhelg vilket är jätteskönt. För min del blir det en hel del plugg, fixa i trädgården, fixa kaninens utebur (måste lackas bl.a.), fixa i trädgården och ev. tvätta båda bilarna utvändigt oh ev. åka ytterligare en gång till till Tjälvesta nu när det har blommat ut lite mer. Och på lördag är det ungdomsmöte. Mycket ska hinnas med denna helg men sådan tur att den är lång:-).


Fick brev från kommunen att jag är erbjuden sommarjobb i år! Äntligen! Ser fram emor att få jobba lite på annat håll en bara hemma:-).


Nu ska jag nog lägga mig och läsa en stund men innan så skickar jag med ytterligare lite bilder på vårblommor som jag tog i går. Hoppas inte att ni blir trötta på de enformiga bilderna för det är tyvärr det enda jag har att erbjuda för tillfället:).

 


 


 


 


 

Hörs!



Presentation

Mitt namn är Amanda Jansson. Jag går första året på gymnasiet på sam-beteendevetenskaps linjen med musik profil. Jag är kristen och är med i en kyrka som ligger inne i Örebro. Jag är intresserad av många olika saker men det som jag är mest intresserad av

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards