Amanda Jansson

Alla inlägg under mars 2013

Av Amanda Jansson - 18 mars 2013 18:31

Hej igen! Ja det var ett tag sen jag bloggade men nu tänkte jag i alla fall skriva lite om vad jag har gjort. Hela förra veckan bestod av FL övningar och plugg. Denna vecka består av ännu mer plugg. Slår upp almemackan till denna vecka och undrar hur jag ska hinna med allt. Borde plugga som en tok nu men orkar inte. Tv:n är allt mer lockande så jag får samtidigt skylla mig själv samtidigt som att man behöver ta en paus ibland. Har ett NO prov på torsdag och ett SO läxförhör då med. Ett arbete i psyckologi ska också in på fredag och en läxa i svenska ska in på fredag med.


Längtar så extremt mycket efter våren nu. Då blommorna sakta smyger sig upp ur marken, då de ljusgröna bladen på träden börjar slå ut. Då skogen lyser grönt och fåglarna fyller den med liv ut av sina vackra sånger. Då fjärilarna vågar sig fram. Då man kan börja med vårjacka och converse. Då bönderna börjar förbereda inför sommarens arbete. Då man kan förbereda sitt eget land inför sommaren. Ja, då man kan strosa omkring i skogen bland vit och blåsippor ock slippa frysa. Då man varje dag kan ta med sig kameran ut och vara fylld av inspiration. Ja, då vi helt enkelt kan börja förbereda oss inför sommaren.


Det vore något det. Men nu måste jag vakna upp och återgå till mina läxor. Hörs!

 

En arkivbild från förra året.


Av Amanda Jansson - 12 mars 2013 16:42

...och sommar!

 

Bilderna är tagna från weheartit 

Av Amanda Jansson - 6 mars 2013 09:54

Hej! Sitter just nu och jobbar matte vilket jag kommer att göra i princip hela min skoldag. Vi har nämligen en dag i skolan då vi har chans att göra klart våra restuppgifter om vi har några men jag har inga så jag åkte in för att jobba matte istället. Åker hem vid 13.40 och sen ikväll är det grupp. Ha en bra dag!

Av Amanda Jansson - 4 mars 2013 10:08

Hej! Sitter i skolan och väntar på att få börja. Min syster fyller år i dag så grattis Thilda! Grattade henne imorse och ska fortsätta med det när vi kommer hem. Hon har inte fått någon present av mig än för den har inte kommit på posten än, hoppas att den kommer i eftermiddag!

I lördags så var vi på Lerbäcks teater och såg en fars som heter spiken i kistan, den var jätteroligt! Och maten var verkligen jättegod! Rekommenderas verkligen!
Och i går så kom släkten för att fira Joel och Thilda. Och nu så börjar ännu en vecka, och med det så vill jag önska er en fortsatt trevlig dag!

Lite bilder från helgen

Av Amanda Jansson - 2 mars 2013 10:16

Hej! Igår åkte jag, pappa och Joel in till stan (Örebro) efter skolan för Joel och pappa skulle uträtta några ärenden och på passade jag på att införskaffa mig några saker. Detta fick följa med mig hem: 

 

Halsbandet fick jag med mig på köpet:). Ha en bra dag och en bra helg! 


Presentation

Mitt namn är Amanda Jansson. Jag går första året på gymnasiet på sam-beteendevetenskaps linjen med musik profil. Jag är kristen och är med i en kyrka som ligger inne i Örebro. Jag är intresserad av många olika saker men det som jag är mest intresserad av

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards